Retur si rambursare

Vă rugăm să citiți cu atenție toate informațiile prezentate în Politica de retur și rambursare a produselor comandate online www.intersid.ro .

Cadrul legal, dreptul de retragere și exceptările prevăzute de lege

Conform Oug nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniștii consumatorul are dreptul* să notifice în scris comerciantul că renunță la cumpărare (că vrea să returneze parțial sau total), fără penalități și fără invocarea unui motiv, în termen de 14 zile calendaristice de la primirea produsului sau, în cazul prestărilor de servicii, de la încheierea contractului. *Consumatorul nu poate denunța unilateral (nu poate returna), în condițiile art. 16, lit. d), e), f), OUG 34/2014, contracte de furnizare a unor produse care, prin natura lor, nu pot fi returnate (de exemplu: suplimente desigilate, produse cosmetice desigilate, testate) sau care se pot degrada ori deteriora rapid si anume: hrană bebeluși (lapte, piureuri, sucuri, etc.), produse de igienă intimă și produse care vin în contact cu mucoasele/pielea (de exemplu: pompe san, protecții mameloane, irigatoare, biberoane, suzete, tetine, cănuțe bebe, jucării dentiție, chiloți de unică folosință, bustiere, sutiene, termometre rectale, nebulizatoare, aspiratoare nazale, centuri postnatale, scutece, dus bucal, periute de dinti, rezerve de periute de dinti, produse de igiena intima, etc.).

Cum pot returna un produs?

Cererea de retur se poate face fie telefonic, la numărul (+40) 726 683 085, fie prin email la adresa: comenzi@intersid.ro.

Costurile de transport pentru produsele returnate sunt suportate de catre cumparator. 

Adresa retur: Str. Parcul Tineretului nr. 1, Sc. B, Et. 2, Ap. 6, Botoșani. 

Condiții pentru retur si rambursare

Produsul returnat trebuie să fie în aceeași stare în care a fost livrat (cu toate accesoriile, cu etichetele intacte și documentele care l-au însoțit). Nu se acceptă pentru returnare produsele care prezintă modificări fizice, lovituri, ciobiri, zgârieturi, șocuri, urme de folosire excesivă etc. 

În cazul în care produsul returnat prezintă ambalaj deteriorat sau incomplet, urme de uzură, zgârieturi, lovituri, accesorii lipsă, certificate de garanție lipsă, ne rezervăm dreptul de a opri o sumă din valoarea acesteia, suma ce va fi comunicată după evaluarea prejudiciilor aduse.

Diminuarea valorii bunurilor returnate conform OUG nr. 34/2014, art. 14, alin. 3

Consumatorului i se oferă dreptul de a se retrage (dreptul de retur; excepție făcând cazurile prezentate mai sus la secțiunea CADRUL LEGALîn cazul achizițiilor cu livrare la domiciliu sau în pachetomat, tocmai pentru  nu are posibilitatea de a vedea produsele înainte de încheierea contractului, din același motiv i se permite  testeze și  verifice produsele pe care le-a cumpărat în măsură în care este necesar pentru a stabili natura, caracteristicile și modul de funcționare al acestora.

Astfel, pentru a stabili natura, caracteristicile și modul de funcționare al acestora, consumatorul trebuie  le manipuleze și  le inspecteze la fel cum i s-ar permite într-un magazin fizic. În cazul produselor electronice, electrocasnice acestea pot fi probate prin pornirea și oprirea acestora și nu prin folosirea în scopul pentru care au fost produse. Așadarîn timpul perioadei de retragere de 14 zile, consumatorul trebuia  manipuleze și  inspecteze produsele cu grija necesară.

Consumatorul este responsabil doar pentru diminuarea valorii produsului care rezultă din manipularea necorespunzatoare a acestuia, alta decât cea necesară pentru determinarea naturii, calității și funcționarii produsului.

Acțiunile care duc la diminuarea valorii produsului returnat sunt următoarele:

  • folosirea aparatelor electronice și electrocasnice în orice alt mod decât testarea prin pornirea și oprirea aparatului;
  • ruperea sigiliilor și a etichetelor produsului;
  • ruperea sau deteriorarea ambalajelor originale ale produsului;
  • zgâriereamurdărirea, pătarea, impregnarea cu substanțe externe;
  • desigilarea accesoriilor consumabile ale produsului;
  • desigilarea produselor de îngrijire personală, cosmetice, de curățenie, a produselor pentru copii și nou-născuțisau a lenjeriei intime.

Cum se returnează banii?

În cazul în care sunt respectate condițiile de retur, SC. INTERSID SRL, se angajează să returneze beneficiarului, în cont, suma achitată pentru produsul returnat, în maximum 14 zile lucrătoare de la recepționarea produsului de către vânzător.